FotoBase :: FAQ
FotoBase

Veel gestelde vragen

Installatieproblemen

  • Vraag: Bij het downloaden van FotoBase krijg ik een melding dat er geen internetverbinding is
    Antwoord: Een mogelijke oorzaak hier is de firewall settings. Door deze tijdelijk uit te schakelen krijgt het programma volledige toegang tot internet en kan het installatieprogramma gedownload worden.
  • Vraag: Als ik op de link klik in de installatiehandleiding krijg ik de foutmelding: Ongeldig adres.
    Antwoord: Een mogelijke oorzaak hier is de firewall settings. Door deze tijdelijk uit te schakelen krijgt het programma volledige toegang tot internet en kan het installatieprogramma gedownload worden
  • Vraag: Na een paar stappen tijdens de installatie stopt het programma en volgt de foutboodschap dat FotoBase niet ge-installeerd is
    Antwoord: Een mogelijke oorzaak hier is de firewall settings waardoor het installatieprogramma niet volledig is gedownload. Door de firewall tijdelijk uit te schakelen krijgt het programma volledige toegang tot internet en kan het installatieprogramma correct gedownload worden

Activeren van FotoBase

  • Vraag: FotoBase vraagt om een actveringscode. Hoe kom ik daaraan?
    Antwoord: Als u het programma van deze website gedownload hebt moet u contact opnemen met de maker van het programma. Zie de contactgegevens op de pagina Contact.
  • Vraag: Hoe activeer ik FotoBase?
    Antwoord: Voor een uitgebreide beschrijving van het activeren van FotoBase kunt u het volgende document raadplegen.

Problemen bij het opstarten van FotoBase

  • Vraag: Tijdens het opstarten van FotoBase krijg ik een melding dat FotoBase niet meer werkt
    Antwoord: Controleer de versie Adobe Reader. Als dit 11.0.7 is dan is dit de boosdoener. Installeer een vorige versie van Adobe Reader om het probleem op te lossen.

Inloggen - het wachtwoord

  • Vraag: FotoBase vraagt om het wachtwoord maar ik heb nooit een wachtwoord ingesteld. Wat moet ik invullen?
    Antwoord: Het standaard wachtwoord is 0000, dus 4 nullen. Als u het wachtwoord nooit veranderd hebt kunt dus met dit wachtwoord inloggen. Vindt u het lastig om steeds het wachtwoord te moeten invullen dan kunt u dit uitschakelen bij de instellingen op het tabblad algemeen.

Problemen bij het importeren van fotobestanden

  • Vraag: Waar zijn al mijn foto's gebleven? Ik weet zeker dat ik een hoeveelheid foto's toegevoegd heb aan de fotodatabase maar ik zie een leeg scherm of maar enkele foto's
    Antwoord: Het programma onthoudt de laatste handeling die u verricht heeft als u het programma afsluit en start weer op met de laatste selectie van foto's. Er zijn twee manieren om alle foto's weer tevoorschijn te halen:
    1. Klik op het verrekijkertje, vul in welke foto's u wilt zien en klik op Zoek
    2. Klik op op de knop met het (foto)boek. Alle foto's in de database worden nu getoond
  • Vraag: Na het importeren van een foto zie ik wel de gegevens maar niet de foto
    Antwoord: De foto die in het kleine venstertje linksboven getoond wordt is niet de eigenlijke foto, maar een miniatuur. Het is mogelijk dat u wel de foto groot kunt zien door op het symbooltje van het projectiescherm te klikken maar niet in het kleine venstertje. Dit is te controleren door in de map ....Data\ThNs\A\... te kijken. Deze zal dan leeg zijn of in ieder geval zal de miniatuur van de betreffende foto ontbreken. Controleer in dit geval om het programma IrFanView op de computer aanwezig is, want dat maakt de miniaturen.

Fatale foutmeldingen

  • Vraag: Wat moet ik doel als FotoBase een fatale foutmelding geeft?
    Antwoord: Kijk in appendix H van de handleiding voor uitleg van elke fatale fout en de te nemen stappen.